🚗Konya Kelebekler Vadisi

Mart 20, 2019 Konya, Türkiye

Sevgilimle uzun zamandır dışarı çıkmayışımızdan sonra bugün sonunda bir yerleri gezmeye karar verdik. Hem hava güzel, güneşli, hem değişiklik olsun diye.
Konya'da bulunan Kelebekler Vadisi'ni ziyaret etmeye karar verdik.
Kelebekler Vadisi, kelebeklerin, böceklerin ve egzotik bitkilerin bulunduğu bir bahçe.
Anlatmaya binanın dışından  başlamak istiyorum. Öncelikle bu binanın dışında büyük bir park bulunuyor. Burada yürüyüş yapabiliyor, çocuklarınızı parka götürebiliyor ya da küçük bir kafede atıştırabiliyorsunuz. Bu binayı ve parkın etrafını ise sadece evler kaplıyor. Fazla ağaç bulunmuyor buranın dışında. Arada sırada küçük ağaçlar ama fazlasıyla seyrek. Hal böyle olunca kendi kendime burada tropikal bir vadi nasıl olabilir diye düşündüm. Ama fazlasıyla güzel bir şekilde olabildiğini de gezimiz sırasında zaten anladık!

*İlk iki resim binaya bakan yönün sol tarafında kalan parkı ve şehir manzarası. Son resim ise binanın önden görünüşü.

Buraya müze kartı ile giriş yapılamıyor. Bilet almak için bir miktar para ödeniyor. Öğrenciler on lira, öğrenci olmayanlar içinse giriş ücreti on yedi lira (hafta sonu). İlk girdiğimizde karşımıza görevli çıkıyor ve bizi bir fotoğraf çekimine yönlendiriyor. Orada kameraman bizi bir perdenin önünde çekiyor. Daha sonra bir kart vererek turun sonunda Kelebekler Vadisi'ndeymişiz gibi görünen resimleri dilersek alabileceğimizi söylüyor.
İlk fark ettiğimiz şey, sıcaklığın oldukça yükselmesi oluyor. Bir patika yolunca ilerliyoruz. Bu patikanın başlarında larvaların bulunduğu özel alanlar bulunuyor. Ayrıca bu yolun hem sağında hem solunda kelebeklerin tutunabileceği teller, onların önünde de çeşit çeşit bitkiler, ağaçlar bulunuyor. Ve buralarda konmuş olan ve uçuşan birçok çeşitte kelebek!

Daha sonra bitkilerle süslenmiş bir merdivenden çıkıyoruz. Merdivenden çıkınca değişen şey solumuzda bir şelale olması. Güzel bir manzara olmasının yanı sıra şelalenin önündeki bankta resim çekilebiliyorsunuz.

Şelalenin devam ettiği patikanın sağında dünyanın en büyük kelebeği ile karşılaşıyoruz:
Resme dikkatli bakarsanız dünyanın en büyük kelebeğini yakalayabilirsiniz! Bu sırada, bu resmi çekerken sevgilimin saçlarına bir kelebek konuyor. Birden heyecanlanıp başına kelebek kondu diye haykırıyorum, haykırdığım gibi de pişman oluyorum çünkü sevgilimin hareket etmesi kelebeği kaçırıyor. Halbuki resmini yakalayabilirdim!
Patika biraz daha sürüyor. Yine birçok egzotik bitki ve kelebek. Kısa süren bir mağaradan geçiyoruz, ondan sonra biraz daha ilerleyince patika bitiyor. Patikanın bittiği yerde ise iki tane papağan bulunuyor.
Patikadan bir laboratuvara geçiyoruz. Burada deney şişeleri, cam kaplar içinde canlı ve cansız sürüngen tipleri (bunlar beni biraz - aslında baya - ürpertiyor, özellikle canlı olanlar!) , bir dolap içinde ölü kelebek çeşitleri bulunuyor.

Bu laboratuvardan sonra dar bir müzeden geçiyoruz. Bu müzede ise kelebekler ve kelebeklerin oluşumu  ile ilgili vitrin, kelebeklerin yaşamı ile ilgili belgesel bulunan bir sinema salonu, kelebeklerin çeşitlerini gösteren vitrinler ve kelebekler hakkında bilgilendirici yazılar bulunuyor.

Buradan eskimo evlerini andıran, içinde bir sürü bilgilendirici yazılar bulunan yapıların bulunduğu geniş bir odaya çıkıyoruz.

Turumuzun sonunda ise bir hediyelik dükkanı karşımıza çıkıyor. Burada gezimizin başında çekilen resmi görebiliyor ve çeşitli eşyalar alabiliyoruz - kelebek tabloları, kelebekler ile ilgili ansiklopediler, sürüngenlerin ya da kelebeklerin içinde bulunduğu cam küpler gibi.

Burada turumuz sona eriyor. Eğer buranın hakkında daha çok bilgi istiyorsanız Konya Tropikal Kelebek Bahçesi'nin resmi sitesini ziyaret edebilirsiniz: http://www.konyakelebeklervadisi.com/