Kapadokya Gezisi

Ocak 16, 2020 Kapadokya, Türkiye

Yaşasın!
Finallerim bitti. İki dersim büte kalsa da şu finallerin bitmesi nasıl rahatlatıyor ve mutlu ediyor anlatamam. Ders stresi yok, sınav stresi yok (en azından bir süreliğine)... Erken uyanma alışkanlığım olsa da sınavlar erken yapıldığından dolayı yataktan kalkasım bile gelmiyor! Tüy gibi hissediyorum şu an...

Tabi sınavlar salı günü bitti, tatilim başladı, o zaman gezi zamanı!
Dün, yani 15.01.2020 tarihinde, Kapadokya'yı gezdik. Hava da gerçekten çok güzeldi! Ocağın ortasında olmamıza rağmen çok soğuk değildi ve apaçık, hatta güneşli bir hava vardı. Önceden turla Kapadokya'yı gezmiştim bir kez  fakat şimdi ailemle yani arabayla önceden gitmediğim yerleri dolaştım.

Bir çok yerde buraların tarihi yazdığı için ben değinmeyeceğim. Ama öğrenmek isteyenler için hızlıca ulaşmanız için link vereyim;
Nevşehir tarihi: LINK
Ürgüp tarihi: LINK
Göreme tarihi: LINK

Sabah daha güneş doğmadan, saat yedide çıktık yola. Güneş çıktıkça hava sislendi.

Böyle bir sis varken, bir de İç Anadolu Bölgesi kurak olduğundan dolayı arabadan çektiğim yukarıdaki kasaba bana filmlerde gördüğüm Amerika, Teksas'ın bir kasabasındayım hissi verdi.

İlk olarak kahvaltı için Göreme ile Avanos arasında bulunan Zelve'ye gittik. Burada, çok hoş bir şekilde ağırlandığımız bir restoranda kahvaltımızı yapıp çayımızı, kahvemizi içtik.

Zelve'de mis gibi bir sabah😊
Buranın sahibi çok mu çok sevimli bir bayandı. MUSTAFA KEMAL ATATÜRK posterini de asmayı ihmal etmemiş! Hatta bunu astığı için kimi müşterileriyle kavga bile etmiş! Ne kadar garip değil mi? İki tane kadın müşteri gelmiş; "Biz burada oturmayız Atatürk'ün resmi var" demiş. Pardon da bu ne cüret! Bizimki de yapıştırmış cevabı o zaman hiç beklemeyin gidin diye. Bırakın bu restorandan gitmesini, böylelerin Türkiye'de kalmaması gerek ya neyse...

Burada hoş bir kahvaltıdan ve tabi ki hoş bir sohbetten sonra yolumuzu Avanos'a çevirdik. Yolda bir çok peri bacası gördük. İşte bazı kareler:

Biraz kar yağmış önceden ve erimemiş.

Güneşten dolayı gülümsemeyi pek beceremedim🌞
Normalde balona binecektim. Fakat fiyatları hakkında ne ailemin bilgisi ne de benim bilgim vardı. 200, 250 TL civarıdır diye düşünmüştüm ama 600 TL'den başlıyormuş. Bu konu hakkında bir şey deyip gönderimin tadını kaçırmayacağım. 😬

Avanos'ta fazla uzun durmadık. Hediyelik bazı eşyalar aldık. Sokaklarda yürüdük. Oradan da Ürgüp'e geçtik.

Ürgüp'te Temenni Tepesi'ne çıktık.
Temenni Tepesi'ne çıkarken...

Temenni Tepesi'nden şehir görüntüsü...

Temenni Tepesi'nde çok hoşuma giden bir şey oldu. Tepeye küçücük bir kütüphane yapmışlar. İçi de oldukça hoş!

Çok sevimli değil mi?

Bu tepeden indikten sonra da akşam yemeği yedik. Babam Sözcü Gazetesi sayesinde Tık Tık Kadın Emeği adında bir restoran bulmuş, orada mantı ve sarma yedik. Gayet lezzetliydi. Tabii her turistik alanda olduğu gibi burada da fiyatlar gereğinden fazlaydı ama genel olarak restoranı beğendim ben.

İşte gezime ait diğer resimler:

Çok ama çok hoşnut kaldığım bir geziydi. Bu gezi yazımın devamı gelecek. Çünkü yazımın başlarında bahsettiğim gibi önceden bir de turla gitmiştim Kapadokya'ya. O zamanda Ihlara Vadisi ve Yer Altı Şehri gibi önemli başka yerleri gezdim. Onları da paylaşacağım.

-------------------------------
*Resimlerin hepsi kendime aittir. İzinsiz kullanılması kesinlikle yasak ve suçtur.
*Diğer gezi yazılarımı okumak isterseniz: LINK

15 yorum

1. En önemlisi de güzel anılar bırakmış olması. Fotoğraflar da hoş :)

Yanıtlar
    1. Anılar en önemlisi tabii ki, teşekkür ederim İlkay!:)

2. Stres out huzur in!
    Harika bir yayındı balon fiyatları konusu bence de ciğer söken türden,girmeyelim o konuya🧡👏👏

YanıtlayınSil
  3. Fotoğraflar harika çok keyifli bir gezi olmuş :) kütüphane sahiden çok şirin :) ve kafedeki atatürk fotoğrafı hakkında söylediklerine katılıyorum istemeyen durmasın ülkede bile. balon turları hakkında ben de bir araştırma yapmıştım başka sebeplerden dolayı binebilmem mümkün olur mu diye ve fiyatının o kadar delice olduğunu o zaman öğrenmiştim tam bir hayal kırıklığı. yani o kadar pahalı olmasının nasıl bir açıklaması var bilemiyorum. ilk fotoğraflarda sisler içinde kasaba hakkında aynı şeyleri düşündüm sonra senin düşünceni okudum gizemli ve büyülü bir görüntü :)

Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olmamız sevindirici, teşekkür ederim yorum için:)

Sil
  4. Gitmek isteyip bir türlü gidemediğim bir yeri okuyunca gitmiş kadar oldum.Teşekkürler bu güzel yayın için...

Yanıtlar
    1. Umarım gidebilirsiniz, gerçekten görülmesi gereken Türkiyemizin muhteşem yerlerinden...
      Yorumunuz için ben teşekkür ediyorum:)

Sil
  5. Fotoğrafların arasında "Biraz kar yağmış önceden ve erimemiş." metninin üstündekini beğendim. Baktığımda, erimekte olan kafalar gördüğümü düşündüm. Sanki buz kalıbından yapılmışlar ve güneşe dayanamamışlar gibi :) Neşeli sevgilerle :)

Yanıtlar
    1. Hiç böyle düşünmemiştim ama gerçekten de öyle gibi!
      Yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler:)

Sil
  6. Kapadokya'ya hayran kalmıştım. Yeniden gitmek istediğim yerlerden.

Yanıtlar
    1. Hayran kalınmayacak gibi değil, umarım gidebilirsiniz tekrardan:)

Sil
  7. oleeey senin gezi yazıların ve fotilerin hep hoş zaten. oh içim açıldııı, üstten üçüncü süslü foto da ne gizemli hihi :) bütler halledersin yaaa, geçmiş olsuuun :)

Yanıtlar
    1. Hoş bulmana sevindim Deep, umarım halledebilirim bütleri de:)

Sil
  8. Çok güzel yer... Koronadan sonra tekrardan gideceğim yerlerden birisi.

YanıtlayınSil

Hakaret içeren ya da rahatsızlık verici yorumlar ve gönderiden alakasız yorumlar paylaşılmayacaktır.

Yorumunuz için teşekkür ederim.