Yerköprü Şelalesi Gezisi

Ağustos 03, 2020 Mersin, Akdeniz/Mersin, Türkiye

Bir önceki yazımda (TIK) Göksu Şelalesi'ne gitmeye çalıştığımızdan ama yanlış yere gittiğimizden bahsetmiştim. Yerköprü Şelalesi olarak daha çok bilinen bu şelale aslında Konya'da değil Mersin'in Mut ilçesindeymiş. Göremediğimiz için inanılmaz derecede içimizde kalan bu şelaleye dün yani 2 Ağustos 2020 tarihinde uğradık. Cennetle cehennemi bir arada yaşadık. Yazıma başlamadan önce seçtiğim arkaplan müziğini açmayı unutmayın!
Enya - Only Time
'Yolun nereye gittiğini kim söyleyebilir?
Günün nereye aktığını...? Sadece zaman.'

Yerköprü Şelalesi Silifke ve Ermenek arasında kalan Mersin'in Mut ilçesinde bulunuyor. Saat on gibi yola çıktıktan iki buçuk saat kadar sonra varış noktamıza ulaşıyoruz. Buraya biz arabayla gittik ve 21TL giriş ücreti ödedik.  Arabayı park ettikten sonra çok uzunca bir yolu yürümek zorunda kalıyoruz çünkü aşağıya doğru giden patikaya arabayla gidilmesi yasak.

Bu patikanın yanı sıra bir de Ermenek Çayı'nın üzerinden geçen bir köprü var. Yolu ne kadar kısalttığınızı düşünsenizde köprüden inip çıkarken basamakların ne zaman biteceğini düşünürken (özellikle de geri çıkıyorsanız) hayatınızı sorgulamaya başlıyorsunuz. Zaten ilk şelaleye ulaşmak üzere çıktığınız yolda geri dönenlerden hep "Ne günahım vardı Allah'ım", "Bir teleferik koyamamışlar mı buraya?", "Sus bi' kadın" diyenlerle karşılaşacaksınız. Bunun nedeni tabi bizim ağustosun başında ve tam öğlenin ortasında orada olmamız. İnanılmaz sıcaktı. Sıcak olması da neyse gelip giden bulutlar olmasa o 40 dakikalık yürüyüş mesafenizde beyninize isabet alan güneş ışıklarından bir çeşit hallere girebilirsiniz. Bu nedenle benden size söylemesi, hatta kesinlikle ve kesinlikle güneşli bir günde buraya gidecekseniz şapka, gözlük ve buz gibi bir su yanınıza almayı unutmayın. Ve tabii ki bu cehennem sıcağından sonra şelalenin orada serinlerken fotoğraf çekmek için kameranız mutlaka yanınızda bulunsun.

Yukarıda görünen nehir Göksu Nehri. Bu nehir sizinle birlikte yolculuğunuza eşlik edecek, kafanıza güneş geçerken en azından ruhumu teslim edersem cennet gibi bir yerde edeceğim diye
düşüneceksiniz. Ayrıca sıcaktan bunalmamak üzere ara ara musluklar bulunuyor. O sırada ne kadar her şeyi boşverip musluğun altında yıkanmak istesenizde musluktan akan suyunda sıcak olduğunu görünce sadece elinizi yüzünüzü yıkamakla yetineceksiniz.

Eğer şelaleye giden bu yolda sapasağlam bir şekilde önünüze çıkan engelleri aşar tüm zor seviyeleri geçer ve şelaleye ulaşırsanız her şeyi unutacaksınız. Bu size geri dönüşünüz için büyük bonus olacak. Çünkü her şeyi unutturabilecek güzellikteki o doğası sizin son kalan azıcık aklınızı da başınızdan alırken şelalenin yarattığı serinlikle de uçup giden kafanız geri yerli yerine oturmaya başlayacak.

Köprünün kenarında bir tane restoran bulunuyor fakat koronadan dolayı kapalıydı. Tesis yok ve mangal gibi şeylere de izin yok. 29 metreden dökülen şelalenin içinde yüzmekte yasak.

Şelaleyi izlemek ve resim çekebilmek için izleme platformları bulunuyor.

Yolculuğum sırasında çektiğim daha fazla resim...

Burası Hadım - Mut Yolu üzerinde bize çok uzun bir şekilde eşlik eden Göksu Nehri...

***

Instagram: @kayip.fisilti

23 yorum

1. Kayıp cennet köşeleri... Resimler harika, müzik muhteşem, yazdıkların bir su gibi akıp gidiyor. Güzellikleri bir arada yaşattığın için teşekkürler:)

Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim!
      Şelaleye ulaşmak biraz zorlu olsa da kesinlikle her şeye değerdi...:)

Sil
  2. Burayı gezi listeme aldım. Fotoğraflar çok güzel ellerine sağlık. :)

Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim! Gittiğinde senden de bekliyoruz gezi hakkındaki yorumlarını öyleyse:)

Sil
    2. Gittiğim zaman mutlaka yazacağım. :)

3. Şelalenin suyu soğuk değil miydi? Şöyle suyunu yüze çarpıp serinlemekte mi yasaktı o kadar yürüdükten sonra :)

Yanıtlar
    1. Nehire girenler vardı aslında yasak olmasına rağmen ama biz musluklarla idare ettik artık:)

Sil
  4. fotoğraflar masalsı, çok beğendim:)

Yanıtlar
    1. Teşekkürler, fotoğraflardan ziyade doğa masalımsıydı, fotoğraflar sadece yansıması:)

Sil
  5. Çok güzel, iyi ki yürümüşsünüz oraya kadar :)

YanıtlayınSil
  6. Çeşmelerden akan suyun sıcak olması üzücü ancak fotoğraflardan görüyoruz ki çekilen sıkıntıya değer bir güzellik var.

7. Çokkkkk güzel bir yerde çok güzel resimler çekmişsin. Sayende oralara gitmiş gibi oldum Zeynepciğim. Anlatımına da bayıldım. 👍👏👏😊İnşallah şu salgın bitse de güzel gezi programları yapabilsek gönül rahatlığıyla.

Yanıtlar
    1. Eveet, artık kısa zamanda bir yolu yordamı bulunur umarım bu salgının...
      Teşekkür ederim!

Sil
  8. mut yerköprü pekiiii aklımda olsun saol :) şelale ve kanyon çok severim. bulabildiğim bütün kanyonlara gidiyorum. bak aklında olsun çameli kanyonu var yaaa orası da nefis ama aydında yaniii :)

Yanıtlar
    1. Aydın benim memleketim Deep ama orayı bilmiyordum bak. Gidersem uğrayacağım mutlaka, teşekkürler!:)

Sil
    2. ay yanlış demişim, çameli kanyonu, denizli acıpayam da, çameli köyü var, ağustosta bile çok soğuk, kazak yorgan filan yani, köyden kanyona iniliyor, emecik kanyonu adı, dibinde de kolak gölü var. kanyon civarında çok güzel balık da yeniyo, dere kenarında restoran gibi bişi. bunun dışında nazilli bozdoğan da arap apıştı kanyonu var, iki kez gittim, tekneyle de gezdim. bunun dışında uşakta clandras köprüsü ve şelalesi var, orman içinde, nefis nefis, bir de ulubey kanyonu, camlı teraslı :) benim de aklımda şey var yaa. antalyaya giderken gömbe yaylası, orası da iyimiş :)

3. Ay ne çok gezilecek yer var... Not ettim buraları...

9. Oraya kadar gidip o şelalenin altında durup damlacıkları hissedememek ve göle girememek kötü olmuş. Ama en azından bir yer öğrenmiş oldum :) Fotoğraflar çok iyi. Tebrikler.

YanıtlayınSil

Hakaret içeren ya da rahatsızlık verici yorumlar ve gönderiden alakasız yorumlar paylaşılmayacaktır.

Yorumunuz için teşekkür ederim.